niedziela, 24 stycznia 2016

Classic Book TAG

Odkryłam, że na youtubie dziewczyny nie tylko o kosmetykach gadają, ale powstają również całe kanały dotyczące książek! Wielki Buk oraz Book reviews by Anita to moje ulubione. Super jest też Ewelina Mierzwińska.
A ponieważ w tym roku nałożyłam na siebie kolczugę: przeczytaj 52 (3 za mną) książki (LINK do akcji na fb) to celem zachęcenia Was do podobnego maratonu odpowiem na fajne, klasyczne pytanie lekturowe:


ZABRANIAM KOPIOWAĆ - ZBIORY PRYWATNE


1. Popularna klasyka, która ci się nie podobała.
Anna Karenina i ogólnie ruskie powieści. Mistrz i Małgorzata jakoś mniej magiczne mi się wydało niż wtedy, gdy pochłonęłam je w liceum (egzemplarzy w szkolnej bibliotece było z 15, a i tak czekałam w kolejce LOL, zawsze trudno mi było uwierzyć, że w Polsce ludzie mało czytają). Dostojewski też mnie męczy - Braci Karamazow oddałam po kilku przeczytanych stronach :/

2. O którym wieku/okresie historycznym najbardziej lubisz czytać.
Starożytny Egipt (Mika Waltari Egipcjanin Sinuhe!!!) oraz Rzym (Aleksander Krawczuk). Średniowieczem też nie pogardzę (zwłaszcza Robin Hoodem, polecam Sherwood oraz Krystyna córka Lavransa), pod tym mediewalnym względem lubię Grę o tron.

3. Ulubiona baśń.
Królowa śniegu. Zawsze fascynowało mnie lustro Szatana, które pękło na miliony kawałków, które to z kolei wpadały do ludzkich serc wyzwalając w nich całe zło.
Jest w tym pewna magia - kampania reklamowa moich ulubionych perfum Angel Thierry Mugler inspirowana jest blond pięknością odzianą w lodowe szaty.

4. Klasyka, nieznajomości której wstydzisz się  najbardziej.
Nie wstydzę się, że nie znam:
Wielki Gatsby
Ulisses
Rok 1984
Edgar Allan Poe
Dumas i jego muszkietery
Matka Joanna od Aniołów
po prostu czają się gdzieś w kolejce, a w międzyczasie czytam coś innego :)

5. Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie.
Dumas Trzej muszkieterowie
Stanisław Lem Człowiek z wysokiego zamku
Portret damy (ekranizacja z Nicole Kidman jest obłędna)
To Kinga (klasyka horroru :P klasyka to dla mnie nie tylko nad Niemnem)
Karol Dickens Opowieść wigilijna
coś Steinbecka - Myszy i ludzie albo Grona gniewu

6. Ulubiona współczesna powieść bazowana na klasyce.
Będzie to manga wydawana już w Polsce Rewolucja według Ludwika:

Książę Ludwik, z powodu rozwiązłego życia, zostaje wysłany w podróż po okolicznych krainach. Celem jego podróży jest odnalezienie odpowiedniej kandydatki na żonę, która według króla pomoże w okiełznaniu Ludwika. Odwiedzane miejsca i spotkane postacie do złudzenia przypominają znane baśnie w krzywym zwierciadle...

7. Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa.
Uwielbiam ekranizacje powieści Agaty Christie.
Świetna była też Królewna śnieżka i łowca - zwłaszcza Królowa, Kirsten Stewart wyglądała ślicznie w tych hebanowych włosach i cerze jak płatek śniegu.
Oczywiście serial Duma i uprz z 1996 jest cudowna, ale wspominanie tego jest już nudne.
Najlepsze i najcudowniejsze i romans wszech czasów i zawsze oglądam: Pożegnanie z Afryką (I had a farm in Africa <3) A jeśli o Meryl Streep chodzi to genialny jest film na podstawie jeszcze lepszej książki pod tym samym tytułem: Wybór Zofii. Amejzing!

8. Najgorsza adaptacja klasyki
Dorian Grey mnie strasznie zdenerwował! Nie lubię Wichrowych Wzgórz z Tomem Hardy. Zawsze cienkie wydawały mi się ekranizacje Lalki (jestem wielką fanką tej lektury szkolnej). Zawsze lubiłam Potop i Wołodyjowskiego, ale Krzyżaków nie zmęczyłam do końca.

9. Ulubiona/ulubione szaty graficzne, których chcesz mieć więcej w swojej kolekcji.
Angielski Ogród, wydawane przez Świat Książki. Mam Emmę i Rozważną i romantyczną. Inne powieści mnie nie interesują.
Kolekcjonuję też Agatę Christie, wydawnictwo Hachette - jeśli ktoś chce się pozbyć to mogę odkupić :3

10. Mało znana klasyka, którą chciałabyś każdemu polecić.
Mam wrażenie, że mało dziewczyn czyta Hellera Paragraf 22 - świetna książka
Tortilla flat
Niebezpieczne związki

-------------------------------------------
ed & will the butning of auchindoun

2 komentarze:

  1. Dołączam do wyzwania choć o wiele skromniej.. zamierzam przeczytać w koćcu wszystko to co mam w domu i do tej pory nie tknęłam,a także książki kilku noblistów, żeby wyrwać się trochę z mojego ulubionego gatunku, czyli fantasy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się bardziej polskim autorom muszę przyjrzeć. Bombowy jest Domofon Miłoszewskiego. Zniechęca mnie i męczy 12 Świetlickiego (ten od Świetlików z Krakowa). W kolejce czeka Gra Endera, potem Vanish Tess Gerritssen, a potem ... nie mam nic więcej :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...