poniedziałek, 2 stycznia 2017

CO ROBIĘ GDY NIE MOGĘ ZASNĄĆ + WIECZORNE RYTUAŁY

Znowu to robię: zapożyczam tytuł i pomysł na posta. Tym razem BLIMSIEN <3

Każda metoda jest dobra, aby ją wypróbować, gdy mamy problemy ze snem. Raz się popłakałam jak o 2 w nocy dalej nie zmrużyłam oka. Ponadto na social mediach jestem członkinią grupy, w której ludzie szukają naturalnych metod na różnej maści dolegliwości i ostatnio wiele osób błagało o kilka wskazówek dot. zasypiania. Oto mój zestaw trików.

ZASYPIANIE

Przede wszystkim zasypiam i budzę się o konkretnych godzinach. Od wielu lat jest to 22-7. Przyzwyczaiłam organizm do takiego trybu i jest mi z tym dobrze. O 7 budzę się nawet w weekend lub gdy nie muszę. Szkoda mi dnia. O 22 jestem już do niczego i kilka nocy temu nie dotrwałam do sylwestrowej północy, nawet fajerwerki mnie nie obudziły, a to już coś!

PIELĘGNOWANIE

Zgodzę się tutaj z Blimsien, iż po prysznicu nie powinno się używać kremów lub balsamów. Wszystko się wchłonie w piżamę albo poduszkę. skóra w nocy powinna oddychać własnym życiem. Zauważyłam kiedyś, że im więcej balsamów w siebie wcieram tym więcej muszę ich kupować. Teraz nie mam ich wcale. Ale na noc lubię sobie zrobić masaż cery, więc wklepuję czasem krem pod oczy. Przez większość dnia nagrzewam pokój (w Edynburgu mieszkania pleśnieją jeśli się oszczędza na grzaniu), więc muszę kremować stopy oraz usta z większą intensywnością.

KĄPIEL

Gdy jeszcze mieszkałam w domu z wanną bardzo pomagała mi w walce z bezsennością krótka kąpiel. Bezsenność przychodzi u mnie falami - kilka tygodni śpię względnie normalnie, aby potem przez tydzień się męczyć. W taki czas brałam prysznic, zmywałam z siebie brud całego dnia i w nagrzanej już łazience robiłam sobie małe leżakowanie w wannie - myślałam o miłych rzeczach, robiłam masaż twarzy, zanurzałam włosy w wodzie, często brałam kubek i lałam wodę na czubek głowy. Bardzo mnie takie wodne drobiazgi relaksują. Nie używałam olejków czy soli, kąpiel była krótka więc nie zapalałam świec. Tylko czysta, gorąca woda.

ALKOHOL

Zdaję sobie sprawę, że takie promowanie piwa nie jest najlepsze, ale od jakiejkolwiek tabletki wolę szklankę złotego napoju przed snem. Ostatnio jest to szkocka whisky. Sączę sobie oglądając kolejne hity. Już nie nadążam... Jeśli alkohol u Was odpada to może drink z szyszek chmielowych?

UMILANIE

Bardzo marzną mi stopeczki, więc zakupiłam sobie termofor w sympatycznym pokrowcu futerkowym, który kładę w nogach łóżka. Cały pokój staram się mieć wywietrzony, a kaloryfer wyłączony. Lepiej jest nakryć się dwiema warstwami i koców i spać w ciepłych gaciach, niż być rozebranym do rosołu i mieć 30 stopni przez całą noc.

WDYCHANIE

Powiem szczerze, że boję się wdychać cokolwiek przed snem. Świece zapalam w okresie jesień/zima tylko dlatego, że jest depresyjnie cimno i zimno, a już na pewno gaszę je na jakieś 2h przed spaniem, żeby wszystko zdołało wyparować. Na wszelki wypadek kupuję świece sojowe, żeby jak najmniej toksyn wciągać. Nie zdmuchuję ich lecz nakrywam wieczkiem - dzięki temu dym się nie roznosi po mieszkaniu.
Przeczytałam, że dobrą metodą jest wdychanie dymu z palonego liścia laurowego - zapal liść nad metalowym naczyniem i usiądź niedaleko wdychając opary. Jeśli wolisz nie ryzykować z ogniem to zaparz kilka liści i wdychaj parę. Zapach liści udrożnia drogi oddechowe.

Osobiście noc w noc spryskuję łóżko i włosy mgiełką lawendową, którą zakupiłam w tk maxx. Gdy ją wykończę zaopatrzę się w olejek lawendowy i zrobię własną mgłę. Ten olejek działa u mnie cuda.

SŁUCHANIE

Na koniec muzyczny rarytas: macaroni union weightless. Udowodniono naukowo iż ten właśnie utwór redukuje niepokój o 65%, obniża ciśnienie krwi oraz poziom kortyzolu (hormon stresu), spowalnia pracę serca. Utwór jest tak skuteczny, że nie poleca się go podczas prowadzenia auta :) Tak więc zapuścicie go sobie wieczorem podczas jogi lub kąpieli.


PRZYTULANIE

Bardzo ważna rzecz podczas zasypiania! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...