niedziela, 27 listopada 2016

KOCHAM JESIEŃ (I ZIMĘ)

Z miłości do jesieni powstaje ten kocykowo-skarpetkowo-herbatkowy post. Coś polecam, czegoś nie, a na końcu zapodam muzyczkę. Jeśli macie jakieś osobiste odkrycia to zapodajcie - nie dajcie poczcie pantoflowej umrzeć jesienią!

PolishPolyglot to kanał polskiej dziewczyny mówiącej po niemiecku, włosku, angielsku, śląsku, rosyjsku i hiszpańsku. Wyzwanie poliglotki to kilkanaście filmików motywujących jesienią do nauki języka obcego. Kiedyś uczyłam się włoskiego, mój lover mówi płynnie, więc dlaczegóż miałabym się nie podszkolić w tym języku?


tuż przed mszą w gotyckim kościele episkopalnym

Polecam książkę Sekretne życie pszczół - fenomenalna! Pozytywna i ciepła. Akcja ma miejsce upalnego lata, bohaterkami są kobiety. Cudowny prezent dla pań <3 Jestem zakochana w tej książce.

Jesień to jedyna pora roku gdy uwielbiam nosić czerwone szminki. Bardzo podobają mi się bordowe i fioletowe odcienie, brązowo-czarne, przydymione makijaże oczu i mocno zaróżowione policzki jak po intensywnej zabawie na śniegu. W chwili obecnej mam Soap&Glory kilka szminek pachnących czekoladą, zakupiłam specjalnie na ten czas. Pyszności!

Nie ma dnia gdy wieczorem nie zapalę świecy. Teraz czas umilają mi ręcznie lane, sojowe świeczki od dziewczyny, która założyła firmę Lubylu. Takie sobie, nie pachną i szybko się spalają. Ale małe biznesy zawsze wesprę finansowo. Tutaj nie ma wątpliwości.


*

Jeśli lubicie sprawy kryminalne to koniecznie zajrzyjcie na kanał Stanowo - Jaśmin opowie Wam o najsłynnijeszych zbrodniach w USA, filmiki są długie, ale słucha się je jednym tchem, jak audycji radiowych. Mój ulubiony to Trójka z West Memphis
Poza tym jest to kanał polityczny (Trump) + trochę o samym kraju. 

*


jedna z wielu świetnych przedświątecznych wystaw


Film Ostatnia rodzina - obejrzałam pierwszy seans jaki odbył się w Edynburgu. Zawiodłam się. Film jest dobrze odwzorowany historycznie i nic poza tym. To ponoć nie jest osoba Tomka i Zdzisława jakim ich powinniśmy zapamiętać. Wyłowiono z ich życiorysów najgorsze fragmenty i takimi ich zapamiętamy :/ Szkoda. Obrazy Beksińskiego można oglądać w Sanoku, polecam.

Zamiast seansu filmowego jesienią lubię iść na koncert lub operę, zacznę też częściej do teatru chodzić, bardzo odżywiające uczucie:


Miłego zapadania w sen zimowy ;)
-----------------------------------------
blackmore's night village lanterne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...