sobota, 7 listopada 2015

Uroki pracy w stomatologii

Ten tekst będzie dołujący - jak na jesień przystało :)

Mieliśmy beznadziejnych pacjentów w tym tygodniu i jestem zmordowana. W ostatnim miesiącu zrypały się prawie wszystkie maszyny, szef chodzi zestresowany, do urlopu zostało mi 7 tygodni i rychło zacznę chodzić po ścianach i być grumpy jak kot



Jak jestem zmęczona psychicznie to dosłownie stoję jak na jakimś pustkowiu i czuję, że życie w promieniu kilku kilometrów zamarło razem ze mną. Żeby robić w medycynie to trzeba mieć anielską cierpliwość albo baaardzo lubić pracę z ludźmi. No bo czego w gabinecie nie mamy:

urojone bóle - nooo, coś mnie boli po lewej stronie, ale w sumie to nie wiem jak to opisać, więc czekam na diagnozę.

pacjent agresywny - to WASZA wina, że od 10 lat nie chodzę do dentysty i mam dziurę po sam korzeń i spuchłem jak świnia!

dzieci-pytajniki - a co to? a będzie bolało? a po co to lusterko? a dlaczego mam ten wacik przy zębie?

sam wiem najlepiej co mi trzeba - boli, więc pewnie kanałowe leczenie? a może antybiotyk?

Lubię tą pracę, na szczęście relacje z pacjentem ma dentysta, ja się nie muszę produkować. Czasem bywa zabawnie :) Powiem szczerze, że nie rozumiem strachu przed stomatologiem - lekarz jak każdy inny. Jeden ogląda ci paszczę, a inny drugą stronę przewodu pokarmowego. Według magazynu Independent jest to najbardziej niezdrowy zawód - można dźgnąć się strzykawką lub wiertłem (jak sierota, która to pisze), zostać ugryzionym przez małego pacjenta (to się byłej szefowej przytrafiło), pracuje się z chemikaliami, podczas wiercenia ślina i krew są wszędzie (po znieczuleniu pacjentom się czasem nie trafi do spluwaczki), kręgosłup nawala od nachylania się nad pacjentem w tej samej pozycji przez 8 godzin dziennie. O rany, ale trafiłam XD
Może nie dziwcie się aż tak bardzo, że za plombę tyle się płaci ;) Koniec końców macie wywaloną w kosmos białą, z roku na rok lepszej jakości plombkę/protezę/koronę/implant, a żeby je szybko zrobić potrzeba dwóch osób.


------------------------------------
Gallowbraid - Oak and Aspen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...