piątek, 3 maja 2013

Seriale z wegetarianami ^^

Lubię oglądać seriale. Stoją na wyższym poziomie niż dzisiejsze filmy, epizody bywają krótkie i zapełniają czas. A ponieważ od wielu lat fascynują mnie kryminały usiadłam przed tv z zamiarem obejrzenia jednej ze skandynawskich produkcji pt Maria Wern (leci na Ale Kino! Świetny kanał, odpalają fenomenalne filmy). Obejrzałam drugi odcinek pierwszego sezonu i oniemiałam. Dlaczego?


Ponieważ jest o weganach i hodowli norek. Przynajmniej od tego się zaczyna: pewna kobieta zgłasza zaginięcie swojego chłopaka prawnika. Bronił on swego czasu rolnika, który posiada norki i zabija je dla futer. W mieście grasuje banda aktywistów, którzy wysłali prawnikowi film z groźbami...
Epizod kropka w kropkę jak pewien motyw w The Killing. Świetne kryminalne, europejskie seriale. Oba polecam. Ale to nie jedyny bezmięsny motyw w serialowym świecie :)



Dawno temu hitem nad hitami było Z archiwum X. W drugim sezonie jest odcinek 10 pt Red Museum w którym pojawia się sekta wegetarian - noszą białe, hinduskie kitle i czerwone turbany na głowach. Podobnie jak w Marii Wern Nie Zjadacze Mięsa z początku traktowani są jak agresorzy i dziwacy, by pod koniec ukazać się nam jako ci najmniej groźni. Niezły odcinek w którym Mulder i Sculy prowadzą śledztwo dotyczące uprowadzeń nastolatków.

No ale nie samymi kryminałami i sensacją człowiek żyje:


Podobnie jak w dwóch poprzednich serialach również w Przyjaciołach jest wegetarianka. Jest nią Phoebe. I również ona na początku wkurza, aby pod koniec wszystkich serii zostać moją ulubioną bohaterką ^^ Przesympatyczna laseczka, nieco odstająca swoim stylem bycia (nie bez powodu dobrali tej bohaterce taką dietę, miała być chyba dzięki temu jeszcze bardziej popaprana w oczach odbiorcy, pamiętajcie, że serial powstał prawie 20 lat temu).

Tyle wegetariańsko - wegańskich klimatów w serialach obejrzałam. Jeśli macie jakieś informacje co do innych jeszcze tego typu żywieniowych obrazków - wiecie gdzie mnie szukać ;)

9 komentarzy:

  1. moze nie kryminaly, ale polski 'przepis na zycie' ;) serialowa Anka, w rzeczywistosci Magdalena jest wegetarianka, mimo iz glosno o tym nie mowi, w serialu dania przez Nia przygotowane sa godne z Jej osobistymi przekonaniami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgodne* oczywiscie ;)

      Usuń
    2. A dzięki za cynk! Nie oglądam polskich seriali to jestem kompletnie na tym polu niezorientowana :3

      Usuń
  2. Jak to? Przyjaciele są tacy starzy? Zadałaś mi cios w serce, idę szukać siwych włosów. Uwielbiałam Smelly Cat http://www.youtube.com/watch?v=W7jlGRq8xZ4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie cierpię smelly cat!! O rany jak mnie to denerwowało! Podobnie jak odzywki Sheldona w Big Bang Theory (kopnęłabym go w jego chudy zad czasem). Myślałam, że może Lisa Kudrow jest wege w realu, ale niestety niet.

      Usuń
  3. przydatna notka, zdaje się że wezmę się za oglądanie pierwszej na liście pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawiera drastyczne momenty - sielsko, skandynawsko, a tu nagle zwłoki kota wiszą na drzewie...

      Usuń
  4. W Supernatural Dean ciągle je hamburgery, mięcho i jest pokazywany jako lekko prymitywny, a jego brat Sam wcina sałatki i jest wykształciuchem :D Tak mi się przypomiało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Hobbicie też jest scenka w której drużyna krasnali goszczona jest u elfów. Plumka muzyka, sałata na stole, a jeden krasnolud pyta:
      - A gdzie mięso?!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...