czwartek, 8 listopada 2012

Certyfikat BDIH


Dresdner Essenz to niemiecka firma założona w 1910 roku produkująca kosmetyki do łazienki. W drogerii DM znalazłam w promocji Dreck Spatz - dwa płyny do kąpieli. Jeden za 95 centów^^ Kupiłam je ze względu na opakowanie - butelka jak na benzynę. Dreck to błoto, spatz to wróbel. Mamy więc brudnego wróbla, z tym, że pierwsze słowo jest skreślone. Czyż to nie uroczo-słodko-kochane? <3<3<3<3 Akurat ta linia przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku życia (geeignet fur Kinder ab 3 Jahren). Płyny są bombowe! Barwią wodę na zielono i żółto. Nie są gęste, mają natomiast bardzo intensywny kolor barwnika do tkanin i pachną dziwacznie: zielony jak... ło jeżu, do czego to porównać? Niby jakieś zioła albo las, ale to nie to, bo jest słodkie. Pomarańczowy ma zapaszek nieco chemiczny (nie: petrochemiczny), jak jakiś olejek do ciasta na święta, sztuczna wanilia - coś w ten deseń. Na pewno każdemu się skojarzy z czymś przyjemnym i niezdrowym z dzieciństwa (siostrze z oranżadą Hellena i cukierkami Shock :) ) Wolę zieloną flaszkę. Pomarańczowa barwi wodę na kolor, który kojarzy mi się z moczem :/

Produkt posiada mój ulubiony certykikat BDIH i w następnych linijkach nastąpi jego pojaśnienie. Warto pamiętać, że jeśli jakiś kosmetyk ma jakiś eko certyfikat to nie oznacza on automatycznie, że produkt jest czysty od wszelkiego rodzaju świństwa. Czasem certyfikat zezwala na konserwanty, testy na zwierzętach mogą być przeprowadzone na etapach produkcji (Ecocert wymaga, aby jedynie końcowy etap nie był testowany). Nie wszystkie produkty jakiejś firmy posiadają znaczek BDIH. Mam dużo kosmetyków Alverde, ale poniższy znaczek widnieje na jednej tylko tubce (krem do twarzy).








BDIH to jeden z częściej spotykanych certyfikatów na półkach kosmetycznych. A jest moim ulubionym ponieważ gwarantuje, że posiadany kosmetyk:
> na żadnym etapie produkcji nie był testowany na futrzakach,
> nie stosowano surowców pochodzących z ciał martwych zwierząt,
> nie użyto surowców otrzymanych w wyniku destylacji ropy naftowej,
> opakowanie jest ekologiczne i pochodzi z recyclingu,
> proces produkcji nie naruszył środowiska naturalnego.

BDIH jest więc certyfikatem dla wegetarian.

Zgrabne zdjęcie składu Wróbelka



Firmy kosmetyczne posiadające certyfikat BDIH to m.in.:
Lavera
Logona
Sante
Weleda
Alverde
Alterra
Dr. Hauschka
Khadi

Czerpałam ze strony: zdrowe kosmetyki

6 komentarzy:

  1. Rzeczywiście, świetne te opakowania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrezygnowałam z Weledy, bo mimo że kosmetyki nie są testowane, to ich farmaceutyki, niestety, już tak...
    -anna3101-

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam niemieckie kosmetyki Alverde. Tego akurat nie znam, ale może kiedyś uda mi się dorwac do nich. Btw widzę Murakamiego. Nie wiem, jak dużą jesteś fanką, ale w listopadzie wychodzi jego nowa książka. :)
    Lilly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Murakamiego! Przeczytałam wszystko co było w bibliotece, ten autor mnie wystrzeliwowywuje w beletrystyczną ekstazę, uwielbiam postaci jakie tworzy i historie jakie mi opowiadają. Zaczęłam go czytać bo jaram się Japonią, chciałabym tam pojechać.

      Zrobię recenzję kilku Alverde - baaardzo lubię produkty. Dziękuję za koment =)

      Usuń
  4. Świetne opakowania ! A jeżeli jeszcze farbują wodę to już w ogólę CZAD ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nie pienią się szałowo. Można to brać za wadę lub zaletę, świadczą bowiem o niewielkiej zawartości konserwantów :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...