sobota, 18 lutego 2012

Doktor Organiczny

Bycie na bieżąco osobą, która kupuje kosmetyki nie testowane na zwierzętach jest ciężkie jak gacie z ołowiu. A tym bardziej takie gacie ciążą osobie, która prowadzi o tym bloga. 

Niniejszym ogłaszam, że wywalam avon ze swojej listy. Okazało się, że ściemniali i wbrew temu co pisali w katalogach (na ostatniej stronie od wielu lat widniała notka, że nie testują) cały czas przeprowadzali eksperymenty na zwierzętach. Nie ukrywam, że przeraża mnie ten proceder w czasach, gdy tyle się mówi o ekologii, naturalności, recyklingu, segregowaniu śmieci. Mam wręcz wrażenie, że co roku coraz więcej zwierząt ginie śmiercią bynajmniej naturalną z okazji testowania nowych substancji. Masakra. 

Jeśli dobrze poszperamy w sieci lub w mieście w którym żyjemy znajdziemy sklep z naturalnymi produktami to okaże się, że firm cruelty-free jest całkiem sporo. Na przykład Dr.Organic. Kupiłam ten miodny antyperspirant w pięknej Holandii i przyznać muszę, że używanie go sprawia mi dużą przyjemność. Psychika od razu zarejestrowała napisy umieszczone na etykiecie:
- aluminium free
- SLS free
- paraben free
- alcohol free
- natural (bez konserwantów i sztucznych barwników)

Jednym słowem - miodzio! Dla wegetarian i wszystkich, którzy zwracają uwagę na to co kupują. Ten akurat kosmetyk był w promocji za 5,09 eurasiów i przyznać muszę, że tak jak większość kosmetyków naturalnych Dr.Organic jest firmą drogą - ich szafa w sklepie De Tuinen w Venlo cenowo nie schodziła poniżej 10 euro/kosmetyk. 
Antyperspirant jest niestety kiepski. Jeśli jesteś osobą, która ma problemy z nadmiernym poceniem się to nie musisz czytać dalszej recenzji. Co mnie wnerwia najbardziej to kulka w tego typu produkcie - wstajesz rano, smarujesz paszki i czekasz aż płyn się wchłonie... Jeśli się nie wchłonie to zostawia żółtą plamę na jasnym ubraniu. Nie jestem osobą nadmiernie pocącą się, ale pod koniec dnia nieprzyjemne wrażenie pod pachami jest odczuwalne. Miewałam lepsze deodoranty. 

Plusem jest przepiękny, bardzo intensywny zapach miodu, który niweluje zapach potu - biorąc pod uwagę skład to można chyba ten antyperspirant wlać do herbaty i sączyć w zimowy wieczór ;) Bardzo wysoka cena odstrasza, niech Was jednak recenzja nie odstraszy od firmy, która bądź co bądź nie testuje na zwierzętach i ten fakt niech nam utkwi głęboko w pamięci podczas zakupów :)


8 komentarzy:

  1. No to wtopa z Avonem, a ja myślałam że to niby taka całkiem poważna firma..ałunu próbowałaś kiedyś jako dezodorant używać? pisałam kiedys o nim na blogu..
    pozdrawiam

    Kochana i błagam wyłącz sobie weryfikację obrazkową do komentarza, nieco sie zmieniło to i same problemy od kilku dni są..

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpinam się pod prośbę o zniwelowanie weryfikacji obrazkowej i pod zniesmaczenie Avonem. Moje zniesmaczenie jest tym większe, że przy zapisie do Avonu na 3 tygodnie przed ujawnieniem prawdy dałam wszystkim wyraźnie do zrozumienia, że nietestowanie na zwierzętach to najważniejszy powód, dla którego chcę zostać konsultantką. Bye bye Avon, płakać za Tobą nie będę.

    No i dezodoranty naturalne bywają niestety słabsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie można przeczytać o tym, że Avon testuje?
    chodzi mi o wiarygodne źródło, jakis link. Z góry dziekuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Avon a won mi stąd! --> kliknijcie na czerwony wyraz to odniesie Was to tej informacji. Ałun mam w planach zakupowych gdy tylko zużyję zalegające półkę antyperspiranty.

    Jaki problem jest podczas weryfikacji obrazkowej? Na wszystkich blogach trzeba wklikać hasło...

    OdpowiedzUsuń
  5. i co ja teraz zrobię? :| konsultanką jestem, co prawda niezbyt aktywną ale mam parę ulubionych rzeczy, a to że były nietestowane to był ogromy plus, a tu takie oszukaństwo...
    Mam nadzieję, że nagłośnienie faktu testowania sprawi, że firma spali się ze wstydu i szybko z testów wycofa. Ale zaufanie ciężko im będzie odbudować, jeśli wogóle..

    p.s. Królestwo za dobry a cruelty-free antyperspirant!

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja od niedawna jestem posiadaczka Ałunu,
    mam sprey i kryształa od Crytsal essence.
    o skutecznosci nie moge jeszcze pisac.

    ps. ale wyrazy sa juz 2 i kiepska czcionka!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Łokej - pogrzebałam w ustawieniach, dajcie znać jak się Wam komentarze piszą.

    Aleks... - jeśli avon ma jakiś produkt bez którego Twoje życie nie ma sensu, to nie musisz z niego rezygnować. Odkąd wywalam z mojej listy firmy, które testują moje zakupy są proste jak drug - wchodzę do drogerii po błyszczyk i mam do wyboru 3 firmy, spośród nich sobie wybieram. Nie muszę już męczyć się przy każdej szafie kosmetycznej z osobna. To ułatwia życie.

    OdpowiedzUsuń
  8. If you have a Jewel crafting or a jewel crafter friend. If you have lower
    defence you can survive as well, but it won't be as easy. If you choose an activity that the both of you enjoyed together, this will aid remind your ex of how pleasurable it was spending time with you, bring back the good days.

    my web page mining

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...