piątek, 23 grudnia 2011

O Holender, już święta

Otagowania są dobre, Linusiaczek dziękuję :*


Taguję:


1. Ulubiony świąteczny film? Hmmmmmm "White Christmas" z 1954 roku.
2. Ulubiony świąteczny kolor? Biały
3. Ubierasz się odświętnie czy spędzasz święta w piżamie? Dziwne pytanie...
4. Jeśli w tym roku mogłabyś kupić prezent jednej osobie, to kto to by był? Moja najmłodsza siostra, której nie widziałam w realu od maja tego roku. Prezent jej zresztą kupiłam - zostanie jej w końcu w realu wręczony^^ Na zdjęciu wystawa na dachu jakiegoś sklepu w Venlo. Podobne "inscenizacje" wykonane zostały na Halloween:  






5. Otwierasz prezenty w Wigilię czy w świąteczny poranek? Prezent otwieram w dniu moich urodzin, czyli 25 grudnia. W moim domu nie ma zwyczaju kupowania prezentów każdemu, gdyż liczyłoby się to z ogromnymi kosztami - mam 5 młodszego rodzeństwa. Jako ciekawostkę napiszę Wam, że w Holandii pomocnikami Mikołaja są... Murzyni <szok!>. Pewnej niedzieli handlowej (w każdą, pierwszą niedzielę miesiąca prawie wszystkie sklepy w Holandii są otwarte) idę przez Venlo, a naprzeciwko mnie pomyka dwoje nastolatków wymalowanych na czarno, ubranych w papuzie stroje. Mikołaj rozdaje tam prezenty 5 grudnia. Na dowód zdjęcie z dekoracją w perfumerii Douglas:




6. Czy kiedykolwiek zbudowałaś domek z piernika? Nie, pierwszy raz słyszę o czymś takim O_o' Na zdjęciu wystawa cukierni w Venlo:






7. Co lubisz robić podczas przerwy świątecznej? Lubię iść na spacer po śniegu, a po powrocie golnąć sobie grzańca^o^
8. Jakieś świąteczne życzenia? Niech mi się spełni przesilenie letnie. 
9. Ulubiony bożonarodzeniowy zapach? Hmmm ... cynamon niech będzie. 
10. Ulubione świąteczne jedzenie? Kwas. 


Świątecznych dekoracji holenderskich ulic niestety nie zrobiłam. Wydawało mi się, że jest to bezwyznaniowy kraj, marketing jednak pokazuje, że Holendrzy lubią Boże Narodzenie - wynika to z przystrojonych drzewek przed prywatnymi domami lub gdzieniegdzie widoczna w salonie choinka. Nie ma tego jednak wiele, w porównaniu z ulicami Rzeszowa wygląda to dość mizernie. 


Życzę Wam białych, ciepłych, wesołych w rodzinnym gronie Świąt Bożego Narodzenia <hug>



4 komentarze:

  1. Dziękuję:) U mnie w tym roku święta nieco inne,na szczęście udane! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Udanych Świąt,

    a z tymi Murzynami to mnie zadziwiłaś....

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za otagowanie. Trocchę późno się zorientowałam... przemyślę sobie tę sprawę w myślach :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...