piątek, 1 lipca 2011

DZIEŃ PSA

Moi Drodzy Czytelnicy!

Niedawno obejrzałam film dokumentalny pt. "Ziemianie" (tytuł oryginału: Eartlings, dostępny na youtube). Film stworzony, by uświadomić przeciętnego człowieka, w jaki sposób współczesna cywilizacja wykorzystuje zwierzęta do własnych celów (treść: filmweb).



Myślicie, że "Teksańska masakra piłą meczaniczną" to przerażający film? Obejrzyjcie sobie "Ziemian". Obejrzyjcie nie po to, żeby się zadręczać, ale po to, żeby znać prawdę o procedurach pozyskiwania mięsa, traktowania zwierząt w cyrkach czy tego skąd się biorą futra. Earthlings Ziemianie (inny tytuł: Mieszkańcy Ziemi) - o tym jakimi świniami potrafią być ludzie. Nie jednostki, lecz całe ich masy. Bardzo mocny film, myślę, że warto go obejrzeć, by nie być obojętnym na zło jakiego od człowieka doświadcza tzw. mniej inteligentna istota.

W filmie jest wiele odniesień i podobieństw do holokaustu. O tym jak najtaniej zabić zwierzę w celach konsumpcyjnych - tutaj pomysłowość nie zna granic. Myślę, że w rzeźniach pracują ludzie, którzy lubili zawsze wyżywać się na młodszych kolegach i sprawiało im to przyjemność. Myślę też, że tacy ludzie są niebezpieczni w normalnym życiu, poza pracą. Empatyczne osoby nie wytrzymałyby długo w takim miejscu.

Film nie dla wszystkich. Prawdę mówiąc - nie ogarniam dlaczego tak się to wszystko odbywa... Myślę, że konsumpcja i szybki styl życia doprowadziła do masowej znieczulicy. To jest najmocniejszy film dokumentalny jaki dotąd widziałam, gdyż pokazuje wymyślne metody znęcania się nad istotą która nie może się bronić. Testy na zwierzętach obejmują piątą, ostatnią część filmu (pod koniec 8 części podanego wyżej linka na yt). Niektóre niewykształcone osoby twierdzą, że zwierzęta to niższy gatunek i odczuwają ból inaczej. Po seansie nie będziecie płakać czy biadolić, że świat jest zły. Raczej nie będziecie już obojętni na nędzę innych stworzeń, nie tylko zwierząt ale i ludzi. Będziecie bardziej odważni, żeby stanąć w obronie kogoś (także zwierzaka, a może przede wszystkim zwierzaka? Film jest tylko i wyłącznie o nich. Człowiek to... nie człowiek,  w niektórych skrajnych przypadkach) kto jest krzywdzony.

Po filmie gapiłam się przez okno, patrzę, a tu jakaś kobita idzie z pieskiem. Takie oto myśli przechodziły mi przez głowę:
- Jak pojedziesz na wakacje to co zrobisz z psiakiem? Weźmiesz go ze sobą czy zrobisz rundkę do lasu i przywiążesz go do drzewa?
Potem głaskałam swojego kota po łebku. On ma ogromne oczy. Patrzę w te spodki i zastanawiam się co by mnie skłoniło, żeby obedrzeć go żywcem ze skóry (nie panikujcie - normalnie nie mam takich myśli. Po prostu byłam po seansie "Earthlings"!)?

Narratorem jest Joaquin Phoenix, wegetarianin.

Polecam, smutny Sorbet

5 komentarzy:

  1. Ide siać jarzyny do ogródka bo chyba nie skończę ogladać tego filmu :/ jestem przy 3 części ale chyba najgorsze już za mna :( ....
    Szkoda tylko, że mięsożercy mają takie filmy gdzieś i nawet jak się im je wyśle to nie oglądają...
    E

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że nawet herbatka uspokajająca nie pomoże podczas kolejnych części. Uprzedzam, że najgorzej jest podczas części o ubraniach...
    Btw: Emilia - to Ty?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja, ja:) hehehe

    ech kiepsko się sprawa ma z tym filmem, nawet nie potrafie powiedziec jak sie czuje po seansie (ale musialam przewijac:( nie dalo sie tego ogladac:| brawa dla ekipy prod.ten film)
    ech zaskakuje mnie tez ilość komentarzy pod filmem, tak mało ludzi to widziało? czy tak mało jest oburzonych?
    Wydaje mi się, że większość społeczeństwa nie chce przyjąć do świadomości tego, że jest źle.

    E

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis mocny, ja niestety spasuje :( wybaczcie, ale jestem tym typem człowieka, dla którego Jelonek Bambi w dzieciństwie był swoistym szokiem. Potrafię sobie to wyobrazić, ludzie są najgorszym gatunkiem zwierząt na Ziemi...pozdrawiam ze smutną miną, zielony_listek

    OdpowiedzUsuń
  5. boje sie obejrzec,
    choc penwie w końcu kliknę..
    tego rodzaju filmu powinny byc obowiazkowe w szkole,
    zeby trafic do jak najwiekszej ilości osób.

    braworka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...