poniedziałek, 20 czerwca 2011

Uśmiech proszę


Cześć!

Po ostatniej wpadce z pastą Lacalut <policzkuje się (@_@)> postanawiam podzielić się refleksjami na temat kupionej przeze mnie jakiś czas temu pasty Himalaya Herbals, która jest zdecydowanie cruelty-free:)

Na wstępie kilka łacińskich terminów. W dobrej paście powinniście szukać m.in. takich składników jak:

zanthoxylum lub triphala (środek pomoże w leczeniu wrażliwości zębów oraz krwawieniu dziąseł),
punica granatum (właściwości antybakteryjne),
embelia ribes (zwalcza bakterie w jamie ustnej),
xylitol (wzmacnia szkliwo oraz unicestwia próchnicę),
chlorek cetylopirydyny (ogranicza odkładanie się płytki nazębnej, która w konsekwencji tworzy kamień nazębny, oraz przeciwdziała zapaleniu dziąseł),
Fluor występuje w postaci związków takich jak: monofluorofosforan sodu, fluorek sodu, aminofluorki, fluorek cyny (uodparniają zęby na próchnicę). Na tubce zawsze powinna pojawić się informacja dotycząca stężenia fluoru w paście, podawana jest ona w jednostkach ppm (parts per milion). Pasty zawierają od 500 do 1500 ppm fluoru (ostatnimi czasy postrzegany jest jako substancja szkodliwa dla zdrowia. Tak więc zwracajcie uwagę na pasty z niską jego zawartością). Innymi popularnymi ziołami jest szałwia, rumianek, drzewo herbaciane, eukaliptus, arnika (aloe vera).

Do rzeczy: jest to świetna, ziołowa pasta do zębów! Takiego stężenia mięty w produkcie nie ma nawet granatowy Mentos. Z listy którą podałam wyżej zawiera: punica granatum, zanthoxylum alatum, vitex negundo, fluor. Ponadto zawiera takie zioła jak: acacia arabica, triphala, embelia ribes (wygooglować) - pominęłam składniki, które znajdują się dalej w składzie. Jest to pierwsza pasta po używaniu której nie mam nalotu na zębach (zwłaszcza przy dziąśle) - oczywiście metody mycia nie zmieniłam, od roku "wymiatam" szczoteczką jamę ustną. Zwracam Wam uwagę, że myjemy zęby głównie po to, aby pozbyć się z powierzchni szkliwa płytki nazębnej (nazywanej też płytką bakteryjną lub osadem nazębnym), którą łatwo usunąć podczas mycia zębów, a która nie usuwana systematycznie powoduje kamień i w konsekwencji próchnicę. Zęby mam wręcz zdezynfekowane dzięki ziołom Himalajów - doznanie wręcz ekstatyczne \(^o^)/
Himalaya to pasta wegetariańska. Co to znaczy? W pastach i mydłach zawarta jest gliceryna, którą otrzymuje się poprzez hydrolizę tłuszczów zwierzęcych. Tak więc pasta wegetariańska nie zawiera gliceryny. Składnik ten może być pozyskany syntetycznie, a ponieważ Hmalaya ją zawiera, zakładam, że jest to właśnie syntetyk.

Mój osobisty hit. Polecam!

Zdjęcie: Himalaya Herbals, 100g + 50g, do kupienia w aptekach lub na stronie firmy <tu>

4 komentarze:

  1. Ojej, ojej, ale ucieszyła mnie Twoja pozytywna recenzja tej pasty! Zamówiłam ją tydzień temu na iHerb i jeśli dojdzie ;) sprawdzę ją na własnych zębach :D ciekawa jestem bardzo jak się u mnie sprawdzi. Pozdrawiam, zielony_listek

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodam, że pasta jest wydajna - niewielka jej ilość na szczoteczce wystarczy. Bardzo się pieni. NApisz czy Ci się podoba =3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj przyszła w paczuszce moja pasta. Jest rewelacyjna! Dokładnie taka jaką lubię. Po jej zastosowaniu zęby są takie śliskie i gładkie (czyt. czyste :D). Zamówiłam też ten płyn do płukania: http://www.iherb.com/Nature-s-Answer-PerioWash-Alcohol-Free-Mouthwash-Cool-Mint-16-fl-oz-480-ml/5449?at=0
    Też dobry. Ja używałam do tej pory Listerine. On wiadomo wyżera pół jamy ustnej, a smak ma ochodny. Stosując PerioWash takiego uczucia nie ma. Mam wrażenie jakbym płukała jamę ustną mocno skondensowaną herbatą ziołową. Dobre jest to, że nie zawiera alkoholu. Może jeszcze wypróbuje jakiś inny tak dla porównania, ale ten na razie mi odpowiada. Pozdrawiam, zielony_listek

    OdpowiedzUsuń
  4. Gapa jestem :( Ta firma Nature's Answer deklaruje co prawda, że jest cruelty-free, ale na liście amerykańskiej PETY nie widnieje. Hmmm zastanawiam się czy to nie ma związku z tym, że firma ta produkuje również różnego rodzaju suplementy diety, a te może już niekoniecznie są cruelty-free. Szkoda, bo płyn jest dobry. Napiszę do nich maila i dam znać. Pozdrawiam, zielony_listek

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...